Semester vid Franska och Italienska Rivieran

I juli åker min pappa till Skottland, mamma vill inte hänga med och jag (som inte blev medbjuden) har planer att åka någonstans riktigt varmt, med rik kultur och fantastisk mat. Förra sommaren åkte jag till Rom i en vecka själv. Jag blir alltid så inspirerad av filmen "Eat Pray Love" med Julia Roberts, kan hennes karaktär så kan jag också åka själv.
 
 
Läs mer här om Vintage butiker i Rom 
 
Mamma har då hoppat på min semester och jag har fått bestämma lite vart, när och hur i planeringen. Det blir först att åka till Nice med direkt flyg (Marseille hade inga direktflyg eller låga priser), sedan ska vi ta tåget till Diano Marina (en natt i en liten stad med en strand), sedan hoppa på tåget igen till Genova med dagsutflykt till Santa Margherita och båt tur och retur till Portofino. Sedan blir det Milano i två dagar med avslut i Bergamo på hemresedagen då vi flyger hem på kvällen.
 
Nice, Frankrike och Diano Marina, Italien

Genova, Italien
 
Nu är frågan, vart finns alla vintage butiker och second hand butiker i Nice, Genova och Milano? Jag behöver er läsares hjälp nu med det här, då information på internet kan vara för gammal eller så finns inte nyare ställen med på Internet ännu.
Santa Margherita och Portofino, Italien
 
Milano, Italien
Bergamo, Italien
 
Jag vill också gärna veta vart man ska äta någonstans och vad man inte får missa i dessa städer. Jag har varit i Italien två gånger tidigare, men vart finns alla guldkorn i dessa städer, jag vill helst blanda turistmål med unika upplevelser. Vart finns det bästa kaffet, bästa frukosten, bästa marknaderna etc. Ni vet, jag vill veta.
 
Sedan kommer jag självklart att dela med mig av allt det jag finner och som andra har delat med sig av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback