Kaptenstugan - ett vintagecafé

På Lidingö, nedanför Lidingö Kyrka finns det ett litet falurött hus med vita knutar som heter Kaptenstugan, här har du ett fantastiskt vintagecafé som drivs av underbara Atte Jigestam. 
 
Atte hittade i december förra året den här lilla stugan som var väldigt nedgången, vilket man inte kan tro nu då det är helt fantastiskt mysigt här. Perfekt är det också med sin utsikt och en parkering bredvid Kaptenstugan. 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
Det är så här ett perfekt fik ska se ut enligt min åsikt. Olika sorters bord och en blandning av olika stolar ger det en genuin känsla. Varför inte ta en fika eller till och med lunch här, det rekommenderar jag starkt att man ska göra. 
 
 
Här finns det plats för barn att ligga på gräsmattan och leka med sina leksaker. Här finns något för alla.
 
 
Precis så som jag gör hemma kan man inreda med vintageklänningar, det är aldrig fel i mina ögon.
 
 
 
Jag är petig med mitt kaffe och det här kaffet är mycket godkänt av mig. Hit kommer vi att åka fler gånger då det nästan rent av är idylliskt här. Mamma och jag beställde även en fantastiskt god macka som vi tog med till Södergarn där vi låg och solade och bade på eftermiddagen. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Caféet är inte bara mysigt utan hon som driver är en fantastisk kvinna och gör så goda grejs mums ! Gå hit !

2016-02-28 @ 12:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback