Second Hand & Coffee i Gamla Stan

Förra helgen hade jag besök från två kompisar från min universitets tid i Skottland. Jackie och Gemma var två kompisar som jag träffade när vi var med i samma cheerleading lag på universitetet. Under deras besök gjorde vi ett besök till Fjäderhormarna och åt lunch och glass, åkte sightseeing buss, vandrade runt i Gamla Stan och gick på Roxette konsert som var extremt roligt och väldigt regnigt.
 
 
Under deras besök gick vi runt i Gamla Stan och på Köpmangatan 18 hittade jag en vintage butik som jag tidigare inte visste fanns, åh min lycka att hitta nya vintage ställen i Stockholm. Second Hand & Coffee är ett litet café med vintagekläder hängandes runt sittplatserna. Tyvärr provade vi inte kaffet här den här gången och det är något som jag måste prova snart dock. 
 
 
 
Det är så här jag tycker att ett café ska se ut. Mysig inredning med en blandad samling av olika soffor, bord och stolar. Tapeterna passar väldigt bra in i den miljö som finns i Gamla Stan och lyser upp stället. Varför inte blanda ett fika besök i Gamla Stan med lite vintage shopping på samma ställe. Det är även något du kan göra hos Aggie Twigg vid Fridhemsplan, där kan du få t.ex. en espresso och shoppa vackra vintage kläder. Så om någon är intresserad att ta en kaffe någon dag och shoppa lite vintage är det bara att höra av sig. :) 
 
 
Priserna här är runt 400kr för vintagekläder vilket jag tycker är rimligt. Det finns även en del second hand plagg och bland allt det här fanns det även tre helt härliga par vintage skor som åh så tråkigt var en halv storlek för små för mig. Skorna kostade mellan 250-275 och var i storleken 37. Jag hoppas att något köper dessa som kommer att använda dem.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback