Marielunds Hem och Antik

Det är naturligt att föräldrar har hemligheter från sina barn för att skydda dem, men det här handlar om en hemlighet som mina föräldrar inte precis har håligt hemligt från mig utan mer glömt att berätta för mig. Det handlar om Marielunds Hem och Antik som mina föräldrar har känt till i flera år och har besök flera gånger för länge sen utan att ha berättat om det här fantastiska ställe för mig.
 
 
På Åbrogatan i Vingåker hittar man Marielunds Hem och Antik. Det är ett falurött hus med vita knutar, flera rum på två våningar som är fullt med antika föremål, retro porslin och inredning och vintage kläder. På tomten möts man först av flera härliga inredningsdetaljer som är till salu. Jag älskar gamla fönster, finns så otroligt mycket man kan göra med gamla fönster.
 
 
 
 
 
Det första jag såg när jag närmade mig entrén till huset var några vintageklänningar som hängde i dörrkarmen och vid foten av trappan innan för dörren hängde det ännu fler vintageklänningar och mitt hjärta började omedelbart slå snabbare och luften flög ut ur mina lungor snabbare än jag kunde få in luft. Mina tankar började rusa och jag visste inte vad jag skulle kolla på först då det fanns så många kläder och mycket annat att kolla på. Jag säger till butiksinnehavaren hur glad jag blir av alla vintagekläder hon har här och utan kunskap säger hon att det finns mer kläder på övervåningen.
 
 
 
Det mesta av kläderna här är av större storlekar, men jag lyckades i alla fall hitta tre klänningar, en kjol, två toppar och en 70-tals skjorta. Det fanns så mycket snygga kläder här och om du även är intresserad i inredning så är det här stället en guldgruva med alla sina möbler, porslin och inredningsdetaljer. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tycker att 70-tals porslin i färgerna brun, orange, beige, senapsgult och grått är underskattat. På 70-talet köpte min mamma porslinet "Annika" som ni ser i bilder nedan och det porslinet är tåligt och bra på landet. Vi använder det hela tiden.
 
 
Här kommer mitt inköp hos Marielunds. Det tog flera minuter och flera svordomar att få till dessa bilder då det blåste som attan den här kvällen. Den röda toppen är så mjuk och härlig att ha på sig och är det första jag har använt, idag blev det att använda den blommiga klänningen. De två klänningarna längst bak har jag i helgen sytt in och kommer inom kort att presentera dessa i ett nytt blogginlägg och visa hur jag gjorde. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-08-07 @ 21:39:25
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback