Neighbourhood Crush

Det är inte ofta det är gatufest på Kungsholmen eller ens att man stänger av en del av en gata för ett event. Men det ovanliga gav det extraordinära igår på en liten sträcka på Fridhemsgatan vid Fridhemsplan.
 
Neighbourhood Crush gjorde Fridhemsgatan till en bilfri gata för att istället ockupera av området med några av de bästa aktörer så som musiker, tatuerare, barberare, ölbryggare, cykelnördar, grönsaksmarknad, vintageförsäljare och musik från liveband och grymma Respect My Hustle.
 

Mitt på gatan var Sixten & Frans med en egen byggd bar med grill där det erbjöds både kall öl av olika slag samt nygrillad mat! Maten visade sig vara fantastisk då alla slingrade sig i långa köer för att få ta del utav den. 
 
Några av vintage och loppis försäljarna fanns på båda sidorna av Fridhemsgatan och några av mina vänner som fanns på plats var Camilla Cronnerblad, Maria Palm som själva även lyckades hitta några guldkorn. Jackan på Maria kom från Moddie Vintage som och var där och den vackra ljusblåa klänningen på Camilla kom från Stockholmsminnen.

 
 
 
 
 
Självklart var också Aggie Twigg där som hade ordnat med vintagemarknaden, Tidens Melodi och Fiffi's Vintage var också på plats under dagen.
 
 
 
Det fanns även en liten men eftertraktad grönsaksmarknad som sålde slut på nästan allt och till fantastiska priser. En grönsaksmarknad/Farmer's Market verkar vara något som Kungsholmen saknar och som uppskattas av alla som besökta marknaden igår. Jag hoppas på att det här är en marknad som återkommer nästa år också.
 
 
Det här är något som gärna får arrangeras igen för att få hit lite andra personer som normalt inte bor, jobbar eller rör sig på Kungsholmen. Och mkedans jag har chansen måste jag starkt rekommendera luncherna på Sixten & Frans som serveras färska rätter till en bra peng.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback