Vad gör man efter Vintagbloppisen!

Efter det att Josefin och jag gick från vintagebloppisen, som var igår, gick vi sedan vidare på Södermalm och till andra vintageställen, såklart!!! When in Rome!
 
På vägen mot Beyond Retro och senare lite lunch visade jag Josefin en fantastisk butik där det känns att man har åkt tillbaka till Mad Men eran, 60-talet.
 
Rymd Interiör hittade jag och mamma för några år sedan, den här butiken är för dig som gillar 30-tals Art Deco, 40-tals funkis och teak möbler 50-60-talet. Butiken har flera rum och man kan ta sig in och in och ännu längre in i butiken för större utbud. 
 
 
 
Sedan gick till Beyond Retro där vi provade många olika klänningar, jackor och toppar. 
 
 
Den senapsgula klänningen var jag nära på att köpa, men det fick bli klänningen på bilden nedan. Gjorde jag rätt eller fel val? Jag debatterar fortfarande om valet måste omvärderas. 
 
 
Den här vrap-around klänningen från 90-talet fick följa med hem, men jag börjar bli lite tveksam då den inte riktigt går runt hela kroppen och kräver att man har en underklänning, t.ex en svart från Indiska eller något från second hand.
 
Men den mest fantastiska klänningen som jag provade var en rosa bakelse som kostade 1800 kr med en midja på ca 62 cm, den fick tyvärr stanna kvar i butiken.
Efter Beyond Retro var vi båda så väldigt hungriga och gick till Marie Laveau, men inte innan vi tog en snabbtitt inne på Uppåt Väggarna Second Hand. Här fanns det en massa vackra kläder, men ack, jag hade redan spenderat en hel del och får återkomma vid nästa löning. Här är priserna mer överkomliga än på de flesta ställena i Stockholm.
 
 
 
Söder levererade verkligen i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback