Sugar Hill i Stockholm 10 maj

På lördag deltar Fiffis vintage på Sugar Hill Stockholms "Vintagemarket" samt har med bidrag till modevisningen "Fashion Spectacle" som går av stapeln 21:30! Här kommer jag vara en av modellerna som ska visa upp en av hennes vackra klänningar och göra en liten sak.
 
För er som vill komma och kolla så föreslår jag att ni går in på www.sugarhillstockholm.se för att läsa mer.
 
Här är ett litet smakprov på vad jag kommer att ha på mig.
 
 
 
Det kommer att bli så roligt och jag hoppas att det blir en fantastisk kväll nu på lördag. Trist nog får jag bryta min tradition av att kolla på Eurovision på lördag med killkompisarna, det får bli en brunch hemma hos mig och kolla på reprisen, hoppas dem bara kan då och stänger av alla nyhetsnotiser i mobilen.
 
 
Även annat underkvällen som kommer att hållas är en Midnight Marknad mellan 21-00. Marknaden hålls inne i Kägelbanan under lördagen den 10 maj. Det ger dig möjlighet att handla til you drop i tre intensiva timmar. Här finns det noga utvalda kläder från en handfull välförsedda säljare med kunskaper inom vintagevärlden: Fiffis Vintage, Marshmallow Electra, OLD och några privatpersoner, både från utlandet och lokalt. Jag hoppas att jag får en chans själv att hitta några godbitar, men ack, jag måste även spara pengar till min Franska/Italienska Riviera semester i juli!
 
Fashion Showen börjar 21.30 och årets show kommer att bli en mode spektakel där tre konkurrenter tar utmaningen att överträffa varandras vintage skapelser. Publiken röstar en vinnare!

Tre av skaparna i år är:
 
MIRIAM PARKMAN
Stockholms vintage prinsessa och fina bloggare.
miriamskafferep
 
CAROLINE ERIKSSON aka Marshmallow Electra samlar vintage baddräkter och färgglada kläder, ofta med ett tema av söta djur och frukter.
Du kan hitta den butik online på Etsy eller i vintage showroom i Stockholm. www.marshmallowelectra.com
 
MALIN KÄLLSTRÖM
Om Fiffi's Vintage, en butik baserat på bröllop och fest/promdresses från 30-talet till 60-talet. Du kan hitta Fiffis Vintage på Årsta slott utanför Stockholm, eller på nätet.
"Alla ska få vara en prinsessa" www.facebook.com/Fiffisvintage


På plats är även The Birdettes i år igen! Efter förra årets succé är de tillbaka och kommer med sina härliga harmonier utföra några låtar runt modevisningen. Om du någonsin önskat att du skulle velat ha haft en chans att se The Andrew systrar, så är det här är din chans att åtminstone få en aning om vad det skulle ha varit. Dessa tre jazzloving och snygga tjejer vars huvudsakliga påverkan är The Andrew syster, tar dig tillbaka till 1940-talet. Annan påverkan av deras är svenska jazz damer Alice Babs och Monica Zetterlund. Karoline Pettersson, Carolin Frohm och Jenni Jeppsson sjunger snäva harmonier från den gyllene åldern av jazz med en tydlig känsla för humor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback