Duka med Mon Amie

Våren är verkligen här. Helgen har varit fylld med besök på Operan och deras öppet hus där man får se på deras morgonuppvärmning och repetition av en kommande företställning, första gången var det för en nypremiär av Svansjön och igår var det för kommande föreställningen Bill. Sedan blev det födelsedagsmiddag med några kompisar igår kväll.
 
Helgen avslutas med att äta frukost fullt ut med min Mon Amie servis som för det mesta ligger förvarade i skåpen i köket. Om man köper gammalt porslin så bör man också använda det och inte låta de ligga gömda i köket.
 
 
 
 
Tékannorna köpes på Tradera av en kvinna i Enskede, gick för halva priset av deras värde. Sista minuten var intensiv då hjärtat slog fort i bröstkorgen. Kaffe kannan längst bak köptes på Afrodites Antik på Odengatan i Vasastan (bredvid systembolaget, mittemot Vasaparken).
 
 
Det blir nog dags också att hålla i en middag där jag kan använda mitt Mon Amie porslin. Vårsolen tittade in i lägenheten jag ville då fånga det vackra i Mon Amie. Själv har jag ett set av 6 av allt från mattallrikar, assietter, djupa tallrikar, kaffe och tékoppar etc.
 
 
Både serveringsfatet och karotten köptes på Antikmässan i Älvsjö för bra priser. Mattallrikarna och de djupa tallrikarna kommer från Bacchus på Upplandsgatan, assietterna kommer från Drakens Antik på St Göransgatan på Fridhemsplan. Kaffekopparna kommer lite här och var från Sverige.
 
 
Kristall glasen köptes på Augustas Antik nere på landet, underbara priser och helt underbara saker kan man fynda här varje sommar, mina vit vinskristall glas gick för 300 kr för sex stycken glas.
 
 
 
 Mon Amie et Mon Cherie!

Kommentarer
Postat av: Stina

Såg din fina dukning när jag skulle skicka dig meddelande. Jättefin blogg! Hälsningar, Stina

Svar: Tack så mycket!
My World of Vintage

2014-04-23 @ 14:54:18
URL: http://tuvstarrvintage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback