Utförsäljning - Klara Fina

Utanför Enköping norr om Stockholm i Vela finns det en stor lada som är full av helt underbara vintage kläder, lampor, tyger, retro inredning (mycket från 70-talet). Det finns så mycket här att du är här i minst två timmar kanske och letar igenom allt som finns här. 
 
Det fanns en gång en klädbutik som sålda danska klädesmärken på Fleminggatan i Stockholm som hade uppsatt på väggen in mot omklädningsrummet en gammal vintage jacka från början av kanske 1800-talet. Jag fråga väldigt nyfiket tjejerna i butiken vart dem hade köpt den, Lata Pigan i Vela utanför Enköping. Min mamma och jag åkte dit första gången den 2 juni 2012, den kallaste juni dagen på 84 år (1928). Det var nog lika kallt i Vela som i Stockholm, men det hindrade inte mig och mamma från att prova klänningar.
 
 
Lata Pigan och Klara Fina har en sån härlig samling av vackra saker, allt för kroppen, hemmet etc. Det är då trista nyheter att meddela att Klara Fina säljer ut!
Klara Fina har under 5 år haft sin verksamhet i ett av våningsplanen hos Lata Pigan i Vela. 
Under lördagen och söndagen 1:a och 2:a februari kl 11-15 äger utförsäljningen rum.
Själv kan jag inte ta mig till Klara Fina för att fynda då det är för mycket snö på vägarna och mamma vågar inte köra med tanke på att det var isigt överllt igår, själv ramlade jag och slog i båda mina knän och händer. Men skynda er till Klara Fina för att se vilka fynd man kan göra.
 
Här är en helknäppt 50-tals klänning i bomullssatäng för 300:-! 
(Lata Pigan - Facebook)
 
Lördag och söndag 1:a och 2:a februari rear Lisette sitt lager av underbara och ovanliga vintagekläder. Vad sägs om 100:- styck för väskor? 
 
Så fort jag fick reda på det här så bokade jag upp mamma och planerar även att tvinga henne att åka tidigt så att man har störts chans att hitta många guldkorn. Lite rädd är jag kanske att andra ska ha plockat åt sig det bästa innan jag kommer dit. Men dit ska jag i alla fall och fort som bara den.
Bilden visar en ryttare med bl.a cocktailklänningar. Varför inte slå till på en blåsa i guldlamé för 200:- 
(Lata Pigan - Facebook)
When the going gets tough, the tough goes shopping!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback