Gustavsbergs Loppmarknad

Ytterligare en Megaloppis måste presenteras som jag och min mamma snubblade över när vi var i Gustavsberg för att kolla in en liten porslin utförsäljning, som vi inte ens hittade.
 
Gustavsbergs Megaloppis kommer att hållas den 29-30 mars i porslinsfabriken i gustavsbergshamn. Huvudentrén ligger på framsidan Tyralundgrensväg 19 i direkt anslutning till Iittala Outlettbutiken, hörnet värmdöantik.
 
 Förra årets Megaloppis var 2-3 november, i år är det 29-30 mars som gäller.
 
 
Det här är en stor loppis, inte lika stor till yta som Antikmässan i Älvsjö, men var beredd på att spendera ca 2-3 timmar här. Entréavgiften är 20 kr, väldigt billigt och endast kontant betalning. Som en standard på loppisar så gäller kontanter då de flesta inte tar kort då det för det mesta är privatpersoner som säljer på loppisar, "Cash is King". Jag kan inte poängtera tillräckligt heller att ta med för mycket kontanter än för lite då det inte finns en bankomat i närheten, man får då ta sig till Gustavsbergs Centrum eller Värmdö Marknad, det fick jag stötta på förra året när jag bara skulle ha en viss industri designad lampa för 350 kr.
 
 
Man har tur som hittar mer från Gustavsbergs fabrik, gammalt som lite nyare, än vanligt på loppisar. En hel del från Ittala finns också att hitta här.
 
 
 
 
Den här klänningen gick för 400 kr, har sett den på en annan loppis också i Liljeholmen, så kanske att den finns kvar i år också.
 

Det skall vara billigt att sälja på loppis!

För er som vill sälja på Gustavsbergs Megaloppis så finns mer information om priser etc genom att gå in på gustavsbergsloppis.se

Buss eller med bil?

Med bil
Ta väg 222 mot Gustavsberg/värmdö. motorväg från Slussen, följ skyltarna mot gustavsberg, vik av vid hamnen.
Endast 20min från sthlm central.

Med buss
Ta buss 474 från Slussen mot Hemmesta, eller buss 425 från Slussen mot Gustavsbergs Lugnet. Du kan även ta buss 420, 422, 424, 428-430, & 492 från Slussen till hållplats Farstaviken.

Mer reseinfo hittar du på www.sl.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback