Nya Stockholms Stadsmissionen i Solna

I måndags var min mamma och jag på jakt efter en julgran i konstmaterial från Clas Ohlson. Vi har efter hur många år som helst tröttnat på att hitta barr i hallen 6 månader efter jul och slippa med allt bök med en riktig julgran.
 
Medans vi parkerade hittade vi även en Stockholms Stadsmissions butik som vi aldrig hade besökt tidigare bredvid biblioteket. Då börjar det pirra i kroppen för mig, måste in, måste besöka.
 
 
Myrornas butiker brukar vara billigare än Stadsmissionens och de brukar också alltid ha en vintage hörna vilket jag älskar att besöka och söka bland. Stadsmissionen har ett bättre sortiment anser jag fast lite dyrare än Myrornas butiker. Nu gäller det här dock inte för alla butiker. Myrorna på Adolf Fredrik Kyrkogata i Stockholm är en av mina favoriter att besöka för inredning och kläder. Stockholms Stadsmission i Sätra längst med E4:an är en nyöppnad butik med väldigt litet utbud gällande inredning, butiken i Sätra håller även i produktion av Stockholms Stadsmissions eget designmärke REMAKE.
 
De butiker som jag brukar besöka av Stockholms Stadsmission har ett bra julsortiment när det gäller inredning och julgranspynt, och det hade även den här nya butiken i Solna Centrum. Mamma och jag köpte den här gången bara 4 nya julgranskulor att hänga i vår nya konstgran.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Även på den här nyöppnade butiken finns det ett kafé på övervåningen och här kan man sitta och mysa och vila från all shopping i butiken och i Solna Centrum. Varför inte sitta och beskåda den vackra kakelugnen? Själv har jag besökt andra kaféer på Stockholms Stadsmission på andra håll i Stockholm och kan varmt rekommendera en paus i deras kafé.
 
 
 
 
Deras barnavdelning på bottenvåningen är väldigt färggrann och välorganiserad. Jag blev väldigt imponerad av uppställningen på alla barnböcker och dess färgglada presentation. Det här är något som jag själv skulle vilja göra hemma, men trist nog är mina böcker inte så enfärgade.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback