After Work hos Marschmallow Electra & Plezuro

I torsdag var det höstinvigning och after work hos Marshmallow Electra och Plezuro på Upplandsgatan 42. Det kom mycket folk.
 
 
 
Moddie Vintage (@moddie_vintage på instagram) gör fantastiskt fina ringar och hårsmycken, så som den i bilden, i olika färger. Moddie säljer även vintage kläder på sin hemsida www.moddie.se. Moddie kommer bland annat att stå på loppisen utanför Retro och Design Ateljén i Sunbyberg mellan 11-15, självklart är det min utflykt idag.
 
Vi som alltid eller ofta bär vintage kläder förstår oss på varför man hade på sig underkjolar förr. 1. på vissa plagg finns det ingen innerlinning och huden ligger direkt på tyll eller något annat liknade material som är obekvämt. 2. under vissa tider på året ger det en extra värmeskydd, särskilt nu när vi är på väg in på hösten.
 
 
 
 
 
Kjolen till höger köpte Camilla från Plezuro.
 
 
 
 
Det var underhållning och musik från Ludwig Hart.
 
 
 
 
 
Den här klänningen passade perfekt på Maria och köptes av Marschmallow Electra.
 
 
 
 
Stockholmsminnen köpte också ett paraply som Camilla håller upp i bilden och Agnes (Aggie) köpte en vacker liten röd kofta under kvällen.
 
 
 
Stockholmsminnen och Aggie Twigg var också på plats under kvällen och själv köpte jag ett par handskar, allt jag har råd med just nu tyvärr.
 
 
Det var en fantastisk kväll och jag träffade många nya människor som delar mitt intresse i vintage. För alla er andra som skulle vilja ha AW på ett annorlunda sätt så ska ni kontakta Carolina på Marschmallow Electra. Drick lite vin och shoppa loss inne i en rosa grotta.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria Palm

Härliga bilder från en kul kväll! Min klänning ska med på fest nästa helg. :-)

2014-08-31 @ 18:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback