Silversagas blommiga klänning

Som tidigare nämnt var det Vintagemässan på Debaser Strand igen i söndags. Maggan från Lata Pigan frågade mig om Debaser Strand eller lokalen på Drottninggatan var bäst, Debaser Strand måste jag då säga då det ger mer karaktär och stämmning till Vintagemässan. Sedan kan man strosa runt längst vattnet vid Hornstull Strand och fika och göra en lite längre utflykt på Söder.
 
Det är också alltid roligt att hitta vackra bilder på en själv då man själv inte är någon höjdare på att ta de bästa bilderna, och ännu mindre på mig själv. Men bilder nedan är från Fotografen Silversaga som sålde den här underbara klänningen till mig.
 
 
Jag ser ut som en Disney princessa som bara väntar på att skutta över en åker fylld med blommor, det är en sån här klänning man sen måste ha för att göra vårupproret nästa år, kolla på Vintage Emmas blogg för mer inspiration och information om vårupproret.
 
 
 
Det blir en perfekt klänning att ha på mig när det blir dags för Vintage Bloppis på Kristinehovsgatan 2 på Söder där en gäng av fantastiska vintage bloggare ska stå och sälja kläder, acessoarer, inredning och mycket andra fantastiska saker och en av dem är Silversaga. "Undra om hon har kvar den där 30-40-tals klänningen kvar?"
 
 
 Det bara pirrar i hela kroppen, kanske hela vägen fram till 4 maj!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Fin blogg du har, just hittat hit: ) Såg din bild hos silversagan och jag har ett likadant halsband som du. Aldrig sett någon annan som har ett sånt så blir förståss nyfiken på vart ditt kommer ifrån?

Svar: Hej och tack så mycket! Min mamma köpte halsbandet till mig när hon var i Österrike för ca 15 år sen på Swarovskis fabrik. Den har ett litet L på insidan. Tyvärr har jag tappat den några gånger och har några nagg, men trots det så har jag har på mig den nästan varje dag.
My World of Vintage

2014-04-08 @ 12:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback