Att tapetsera om 50-tals fåtölj

Mina blogg inlägg har inte varit så nära varandra på senaste tiden, jag ber om ursäkt. Men när nästa kommer då blir det ett inlägg om tips om hur man klär om en 50-tals fåtölj. Det tar nämligen lite längre tid än vad jag trodde, pga flera svåra tyg val.
 
Själv har jag velat fram och tillbaka om ett tyg i rosa/lila färg som jag även har på en gamla Gemla stol som jag har skrivit ett inlägg om tidigare. Problemet förut var att jag behövde hitta två bitar rep/snöre som skulle gå längst med ryggen på fåtöljen och som var i samma färg som tyget. Men tyget kändes inte rätt, tänk på det när ni klär om möbler. Tyget måste kännas rätt för er och möbeln, för jag tror ingen vill spendera all den där tiden igen för att klä om en stol som en gång tog 2-3 dagar att klä om.
Men äntligen har jag hittat ett underbart rött tyg till min fåtölj som är det närmsta jag kunde hitta till originalet och då uppstår mitt nya problem att åter igen hitta två bitar rep/snöre i samma färg som det röda tyget. Det är dock inte det enklaste, mitt sökande har redan varit på Mattsons Band på Kungsgatan i Stockholm och imorgon landar sökandet på Södermalm imorgon innan min balett lektion.
 
Men innan ett fullt inlägg om att klä om en fåtölj kommer så blir det här ett liten försmak på bilder "före" och "efter".
 
 
 
 
 
Fortsättningen följer.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback