Vintage in Rome

I tisdags förra veckan bar det av till Rom helt själv i en vecka, antikens stad. Iklädd en vintage klänning som jag hittade i våras på Vintagemässan tillsammans med mamma. 
Jag förstår vitsen med underklänningar och kjolar, för alla kläder hade inte alltid förr innerlinning som var sköna. Men i Rom gick det inte under första dagen eller någon av de andra dagarna föresten. Jag fick helt enkelt anpassa mina underkläder till klänning som var smått see-through. 
 
Men resten av min semester var det också planerat att hitta några av de vintage butikerna som jag hittade som rekommendationer på olika bloggar. Butikerna som jag hittade var fantastiska och urvalet var stort för både kvinnor och män, mer för män i Rom än hemma i Sverige.
 
För all den antikheten som finns i Rom så kunde det ha gått åt mitt huvud. Det var tur att solen inte gjorde det allt för mycket. 
 
Under den närmaste veckan tänkte jag dela med mig av en butik varannan dag.
 
When in Rome!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback