Blasieholmen Loppis

I helgen som kommer så är det återigen loppis på Blasieholmen. Loppisen håller bara hus på lördagar under jämna veckor och nästa torgloppis är den 24 augusti.
 
 
Själv gick jag med min mamma för den 15 juni sedan för att ta en liten titt och se om man kunde hitta några saker, då vi ändå var på en loppis rund som hade börjat på Trädgården vid Skanstull.
 
 Min mamma och jag delar intresse i att gå på loppis, kolla i antikbodar, butiker, vintagemässor, antikmässor och alla de andra ställena där man kan hitta något unikt.
 


  
 
 
Oftast på loppis så brukar man kunna och välja och vraka bland alla leksaker. Loppis är bäst ibland för er som har barn och ni vill kanske hitta udda och roliga leksaker för era barn eller om ni är samlare av något speciellt eller bara tycker att det är roligt och intressant med gamla leksaker.
 
Bakluckeloppisar är dock en guldgruva om du letar efter leksaker.
 
 
En antik bärbar parfymflaska som forfarande hade kvar fjädern inuti som man sedan tryckte ner för att spreja sig med. För att stänga den tryckte man ner den och vred sedan fast locket. Höljet är av pärlemor (mother of pearl).
 
 
Min underbara mamma som delar mitt loppis, antik och vintage intresse. Sedan är det skönt att kunna gå ner till Kungsträdgården och ta sig en kaffe och bulle på någon av uteserveringarna och sedan gå och sätta sig under träden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback