Aggie Twigg 1 år

Aggie Twigg fyller 1 år - 13 Augusti 2013
 
 
Aggie Twigg är en urgullig liten vintagebutik på Fridhemsgatan 64 i Stockholm (vid frihemsplan). Det är lite som att komma hem till ens mormor eller morfar och sedan gå in och rota i deras garderob från 40-80-talet.
 
Aggie Twigg på Facebook
Aggie Twiggs 1 års firande
 
Även om jag inte skulle köpa så mycket kläder från den här butiken så skulle jag ändå vilja ha allt i butiken. Jag vill gärna köpa vintage kläder som jag faktiskt kan och vågar använda. Fast en klänning har jag köpt härifrån och mamma köpte i juni en brun mocka jacka för 700 kr, något som hon säger att hon alltid har velat ha.
 
 
Själv ska jag såklart försöka hinna med ett besök på Aggie Twigg imorgon tisdag och göra ett litet besök och se vad hon har fått in nu efter högsommaren. Antingen kan man prova på lite bröllopsklänningar som jag gjorde sist bara för att klänningen var så otroligt vacker och från ca 40-talet.
 
 
 
Jag älskar den här hatten, lite för liten för mitt huvud dock, men kanske går tillbaka och köper den bara för att ha den på display hemma på kanske väggen.
 
 
 
 
Färgerna på kläderna i butiken kan lyfta humöret på vem som helst.
 
 
 

Här ska det firas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback