Afrodite Antik

Igår svängde jag och min kollega Carolina förbi Afrodite Antik på Odengatan 92.
Jag har tidigare varit förbi här och kollat in de Mon Amie sakerna som han har, då första gången jag åkte förbi såg Mon Amie tallrikar.
MEN IGÅR, igår hittade jag ett nytt tillskott till min Mon Amie samling hos Afrodite Antik, en Mon Amie kanna. Helt felfri, utan skavanker, nagg, sprickor på hela kannan. För endast 950 kr, för mig ett kap. Jag litar ju inte hel och hållet på transport från en stad till en annan om det inte är jag som håller i den, för den skulle lätt kunna gå sönder då. Tänk på det,hur skulle du känna om du köpte något så bräckligt på internet bara för att öppna paketet och den är sönder????
 
 
När jag och Carolina var inne i butik var det en kvinna som höll på att plocka fram lite porslin som hon skulle hyra och ha till en fotografering av något slag och behövde ha lite äldre porslin. Det här är ju en otroligt smart idé för alla er som jobbar inom publications världen. Att hyra porslin i ett par dagar, fota och sedan lämna tillbaka. Allt för säkert en mycket billigare peng än att behöva köpa allt.
 
Vi hittade även Carolinas favorit i butiken, Berså av Stig Lindberg.
 
____________________________________________________________________________________________
"Afrodite Antik ligger på Odengatan 92 vid Vasaparken i Stockholms innerstad.

Afrodite Antik öppnade 1981 och har funnits på samma adress sedan dess. Afrodite är ju skönhetens och kärlekens Gudinna ,så valet av namn på affären kändes helt rätt."______________________________________
 
Inne i butiken hänger lövrankor runt bjälkarna och längst med väggarna. Man får lite av en känsla att man är och shoppar i en antikbutik mitt i djungeln.
 
I den lilla butiken kan du hitta allt möjligt som är antikt och gammalt. Både glas, karaffer, servisdelar, bestick, kristallkronor, tavlor, klockor, silver, smycken, figuriner etc. Verkligen värt ett besök om du behöver fylla på med ett kaffefat, eller endast en kopp etc.
 
 
 
Här finns, Ribb, Vinranka (röd & blå), Mon Amie, Prunus, Ostindiska kompaniet etc
Det finns en bra och vacker samling av Lisa Larssons små barn, djur och hennes ABC flickor som Johanna
 
Butikens ägare Bengt Blidérus
Happy Antique Shopping!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback