Ett dop

Förra veckan döptes lilla prinsessan Estelle till Estelle Silvia Eva Mary i Slottskyrkan. Jag skulle som omväxling inte jobba på kvällen och åkte då hem till mamma och kollade på dopet och åt middag hemma hos henne.
Jag gillar traditioner eftersom det försvinner så mycket historia när vi väljer bort många traditioner. Jag respekterar dem som väljer att ta bort dem och kanske införa egna och nya traditioner. Själv är jag väl gammal i hjärtat för att vilja behålla gamla traditioner, så som bygga en midsommar stång eller att alltid vara nere på landet då. Jag kan till exempel inte fira jul utan en julgrann om man är hemma i Sverige och det kalla.
I mode sammanhang syfter ofta Vintage på kläder från en annan era, exempelvis sent 1800-talet eller 1960-talet. Ibland hävdas att kläder bör vara minst 25 år gamla för att få kallas Vintage, men åsikterna går isär på den frågan. Själv gillar jag att man på ett sätt har en måttstock för att på ett ungefär ha en idé, allt är ju inte vintage, mycket är också bara vanliga second hand plagg.
Det jag menar är att jag är 26 år och jag döptes själv för nästan 26 år sedan och jag bad min mamma att visa mig min dop klänning som jag hade på mig i Kungsholms Kyrka. Den ligger skyddad och i helt perfekt tillstånd i garderoben. Vit och med rosa band och ett kudd fodral.
Tänk hur lite man en gång var, så små och söta vi alla var en gång!
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback