Äntligen sommar

Äntligen är det sommar och varmt väder i Stockholm. Jag har väntat länge för den här tiden för att ha möjligheten att kunna ha på mig alla mina Vintage kläder. Det har tidigare varit lite för kallt med tanke på att jag cyklar och det kan bli lite blåsigt och kallt när jag också cyklar på kvällarna hem från restaurangen som jag jobbar på.
Än så länge så har jag haft på mig två stora kjolar från ungefär 50/60 talet, en av dem köpte jag i veckan på Americana Classic Vintage som jag har berättat om i ett tidigare blogg inlägg. I tisdags hade jag på mig min turkiska 40-tals klänning. Jag var även inne i en tyg butik i veckan och frågade om dem hade samma sorts tyg som min 40-tals klänning "Tyrelen" eftersom jag saknar en skärp från klänningen. Tyvärr så finns inte det tyget längre vilket förstärkte min tanke att klänningen är gammal.
Igår var det riktigt varmt och jag hade en jobb intervju mitt på egen och passade då på att ha på mig en crème färgad 60-tals klänning med ett par beiga högklackade skor. 
image description
 
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback