Vintagemässan 2012

Då har man än en gång varit på Vintagemässan i Stockholm. I år hade dem flyttat till nya lokaler på Drottninggatan 81 i centrala Stockholm, tidigare har dem varit på Münchenbryggeriet och Strand. Jag älskar att gå på Vintagemässan för att hitta nya plagg som ingen annan har, för det mesta blir det klänningar, fast i år var det mer fokus på toppar och byxor.

I år så hittade jag en vit blus och en lång klänning i viol/ljus blått. Klänningen älskar jag för att det har en känsla av gamla Hollywood och 30-tals inspiration. Endast för 350 kr.



Hittade även en härlig vit blus med rosett snörning framtill och vita knappar på manschetterna för endast 150 kr.



Efter Vintagemässan så gick mamma och jag till Beyond Retro på Drottninggatan och där hittade jag en söt liten rosa topp med svarta polka-dots och en rosett i svanken på toppen. Endast 159 kr.


 Sen får jag ju inte glömma det här ursnygga halsband som jag köpte för 150 kr. Helt underbart art deco design med troligtvis cubic zirconia och faux pärlor. Den kommer nog passa perfekt till klänningen som jag ska ha på mig på min födelsedagsfest nästa helg!




Sådär ja, va du också på Vintagemässan 2012, och vad köpte du?

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Vera

Äntligen en kul blogg att läsa!!

Och jag behöver MASSOR av inspiration...

Du ser ut som en äkta riktig hollywood stjärna från tiden när det verkligen fanns riktiga hollywoodstjärnor.



Lycka till fina Lucy!

Jag ska följa din blogg slaviskt!

2012-03-27 @ 08:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback