Min födelsedag var igår!

Igår fyllde jag 26 år, ytterligare ett år äldre och ytterligare lite visare, eller?

Av mamma fick jag något som jag har velat ha i några år nu, en Mannekäng docka. Och i stil med min blogg så blev det en underbar second-Hand docka från en butik som hette Årstider och låg förrut på Drottninggatan; bredvid centralbadet i Stockholm. Nu kan jag äntligen sy om kläder som jag köper på second-hand och vintage butiker så att de passar mig bättre än innan. Det blir lättare att att nåla och få rätt längd på klänningar etc. Det finns ett fler tal webbsidor och butiker i Stockholm där man kan köpa reglerbara dockor för att lättare få dina egna mått på dockan. Min har tyvärr inte reglerbara delar, men min är väldigt snygg trots det.

Och alla förtjänar vi att köpa en egen födelsedags present till oss själva när vi fyller år. I år blev det en härlig mörk grön Baseball tröja med texten Tidal Wave på framsidan och nummer 28 på baksidan. Jag älskar att sova i stora amerikanska sport tröjor och bästa stället jag vet att man kan hitta det i Stockholm är hos Americana Classic Vintage på Gamla Brogatan. Endast 90 kr också, ett riktigt kap tycker jag. Det blir att sova i den ikväll, väldigt skön att ha på sig.

 
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback