Månadens Butik Juli 2012

Månadens butik blir en butik som jag och min mamma ofta går till, både för att shoppa och lämna in kläder för försäljning. Butiken är Camillas Kläder Second Hand.
 
 
Jag och mamma lämnar ofta in kläder här, här har jag även hittat flera fynd som skor, solglasögon och en väska från DKNY för 625kr. Hon är dock stenhård när det kommer till att ta emot kläder för försäljning.
Förra veckan köpte jag även en underbar skjorta från Day - Birger et Mikkelsen för endast 250 kr.
Hit får man åka till flera gånger i månaden eftersom utbudet kan förändras och få in så mycket snygga saker hela tiden om man vill ha tur att själv få det.
 
           

Camillas kläder köper och säljer nya och begagnade damkläder på kommission. Det mesta kommer från närboende kungsholmskvinnor mellan 25 och 40. Camilla har inlämningstider för kläder Måndag, Tisdag och Onsdag fram till 17:00. Hon tar dock inte emot kläder från de stora klädkedjorna, till exempel; H&M, Lindex, Åhlens, Flash, Kappahl, Gina Tricot. Ej heller bijouterier.

Kommission

Så hur gör man hos Camilla?
Gå gärna in och visa vad du vill sälja, tänk på att ibland är det några förre dig och man kan få vänta lite. Inlämningen är öppen mån-ons 10-17 inne på kontoret rakt fram när man kommer in i butiken. Dem väljer ut det som passar deras kundkrets, värderar dina varor efter nypris, kondition och aktualitet och behåller varan till försäljning i en månad. Efter en månad får du betalt eller varan tillbaka. Ej hämtade varor bortskänkes till välgörenhet. Dem är alltid intresserade av att titta men kom ihåg att dem inte garanterar intag, dem vill så klart endast ha det bästa.

Varorna måste vara hela, rena, säsongs-anpassade max 3år gamla av bättre kvallitet. Gärna märkeskläder som efterfrågas. Tänk på att Du måste sortera, tvätta och stryka dina kläder, ingen vill ju köpa smutsiga och stynkliga kläder. Lämna in kläderna i det skick du själv skulle vilja handla dem i.

Sortiment

Det är väldigt lätt att hitta bland kläderna och du vet vad du är ute efter. Kläderna är sorterade efter sort, klänningar och byxor/Jeans för sig, toppar/tröjor/skjortor händer över kjolarna bredvid kasssan och utanför kontoret. en våning upp hittar du skorna och du hittar alltid den andra skon vid kassan ;)

Det finns även kläder för herrar, fast trist nog inte lika mycket som det finns för oss kvinnor.

           

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Peter

Hej Lucie,

Mitt namn är Peter Stefansson och jag driver vintage.se. Jag gillar din blogg mycket!

Vintage.se säljer vintagebutikers sortiment genom vår gemensamma butik till kommission.

Inom en snar framtid har vi även en marknadsplats för privatpersoner samt en nyhets/blogg avdelning. Det är därför jag kontaktar dig, för att se om du vore intresserad av att samarbeta med oss? Jag ser på din blogg att du ofta besöker butiker, så det hade nog fungerat bra. Bland annat hade du kunnat blogga, eller om du ville, få butiker att lägga in produkter hos oss. För det sistnämnda skulle du kunna få procentkommission av framtida försäljning från den butiken.

Om det låter intressant så får du gärna höra av dig!

Med Vänliga Hälsningar
Peter Stefansson
Vintage.se

2012-08-14 @ 00:58:52
URL: http://www.vintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback