Vintage shoppa i regnet!

Idag var vädret inget vidare i Stockholm, men inte blir det bättre tills kanske nästa vecka heller. Men mitt sug för att kolla in fler Vintage och Second Hand butiker i Vasastan kan inte hållas tillbaka på grund av lite duggregn, man är ju trots allt inne den största delen av shopping.

Fast trist blev det när en del butiker jag ville gå in i var borta, under renovering eller stängda. När jag är ute och kollar in butiker så brukar jag använda mig utav Vintagekartan.se på min iPhone för att få en lista på ställen som ligger närmast mig där jag är vid just det tillfället (mobil.vintagekartan.se).

Idag besökte jag:

  • Myrorna

  • Helene é snygg (borta för gott)

  • Retrohome (borta för gott)

  • Ayla Danielle Kristina (stängt pga förkylning)

  • Ésteban och Crístro Vintage (stängt pga renovering)

  • Plezuro

  • Fiftyfifty (stängt)

  • Little shop of treasures (stängt)

Fast trots så många motgångar idag, så hittade jag två helt fantastiska och gulliga negligé morgonrockar. Väldigt roliga och fina detaljer på ärmarna och längst halsen, och är det man ska kolla på när man köper något som det här. För ibland så kanske man bara kan sy om när det gäller längden.

 
Myrorna
Tomtebogatan 5

 
Väggen längst in i butiken erbjuder en mängd olika Vintage plagg, här ska man verkligen ta sin tid och se potential för hur man kan ändra, förbättra eller bara låta dem va.

Plezuro
– Rörstrandsgatan 28

 
Utifrån så ser butiken väldigt bra ut, gulligt med ett bord och två stolar utanför, trots att solen inte kom ut idag. Butiken är väldigt fräsch och gullig med en trevlig tjej som driver den. Fast mycket Vintage kunde jag inte hitta, dem verkade hänga bland alla andra plagg som var nya. Fast vid entrén fanns det några Vintage klänningar på REA för endast 250 kr. Jag rekommenderar stället eftersom stämningen va lugn, servicen var hjälpsam och det var snyggt i butiken.


Man får väl återvända till de andra butikerna kanske nästa vecka när dem andra har öppnat också, fifty fifty är en butik att besöka, men håller er borta från Mon Amie sakerna, dem är mina.

Gå gärna in på Vintagekartan.se och öppna ett gratis konto för att recensera.

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback