Retro Automobile

I sommar blir nog den sommar som jag kanske kommer att ta körkort. Alla säger att man borde ha ett och om jag hade ett så skulle jag inte behöva fråga min mamma hela tiden att hjälpa mig med skjuts till IKEA, plantagen eller åka ut till någon vintage butik som jag (och ibland hon) vill besöka.

Steg 2 efter att jag har tagit körtkort, för manuell eller automat har jag inte bestämt mig riktigt, så gäller det att skaffa en bil i framtiden. Så idag när jag cyklade hem så åkte jag förbi en väldigt häftig bil på Flemingsgatan i Stockholm. Kanske Man ska skaffa sig en retro bil senare när man har råd med att ha en bil. En kollega Vera, som uppmutrade mig att starta den här bloggen, har ett eget mål av att hitta en Retro Volvo bil. Så henne har man sett på Blocket.se när hon letar efter just den där perfekta bilen som hon vill ha.

Bilden nedan är av en Citroën 2CV som inte produceras längre och kan verkligen då kallas retro. Den här modellen producerades mellan 1948 och 1990 och tillhör då verkligen 50-tals stilen. Så hemskt roligt det måste vara att få åka runt i en sån här bil nu när det börjar närma sig sommaren då man kan rulla bak taket på bilen och få lite sol värme.

           

Fast en drömbil som jag vill ha är en Aston Martin, kanske en retro sådan när man blir rik i framtiden, hahahaha! Kanske något i den här stilen, jag älskar ju rött också.

                   

                                                                         Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback