Äntligen Hemma avsn. 11


I tisdag så såg jag på Äntligen Hemma, bara för att se Elsa Billgren inreda en lägenhet, och en etta på det (som jag också bor i). Jag gillar hennes stil på inredning, jag älskar att ha unika möbler som ingen annan har och går gärna på butiker för att kolla på inredning nästan lika mycker som att shoppa för kläder. Hittade en sådan butik i onsdag när jag cyklade runt i SOFO Södermalm i Stockholm. Butiken var full med retro möbler från 70-talet etc, dem hade till och med en trafikövergångs lampa. Sugen på att ha en sådan som sänglampa?

Jag gillade verkligen tapeten som hon använde sig utav, fast själv har jag inte tålamod eller ork att tapetsera. Nackdelen kan ju vara så att när du vill sälja sitt hem så kanske tapeten inte faller in i allas smak. Jag föredrar att ha vita väggar och inreda med färg, för då kan jag ändra min inredning oftar vilket alltid roligt att göra. För då får jag ju shoppa lite mer och hitta fler unika saker. Nyligen i veckan var jag ute och kollade runt i några butiker och hittade då en blå/grön flaska för 40kr från Milda Matilda Selection på Folkungagatan 68. Butiken är blandad med både nytt och gammalt, har man ögat för det så kan man hitta några roliga inredningsfynd.

Nu står flaskan ovanpå fläkten i köket tillsammans med en mortel som jag köpte på Stockholms Stadsmission för ungefär ett år sedan. Nortlar är snyggare när dem är äldre tycker jag, då är det inte lika många som har samma sort som man själv har. Tänk hur mycket roligare det är att ha unika saker i din lägenhet.

 

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback