Vintagebloppis 2015

Nu på söndag ser jag fram emot att få träffa mina vintage tjejer och gå på Vintagebloppisen i Grillska Huset i Gamla Stan. Så då vill jag även tipsa er att gå nu på söndag, bilder på förra årets vintagebloppis finns att skåda längre ner. Jag planerar även att få min bok "Inred med Vintage av Elsa Billgren" signerad, förra året signerade hon min bok "Elsa Billgrens Vintage". 

Vintagebloppis är en vintage och second hand loppismässa där kända vintagebloggare från Sverige rensar i sina garderober på godbitar – som de sedan säljer den 31a maj.

I år anordnar Vintagebloppisen loppisen tillsammans med Stockholms Stadsmission och kommer att hållas i Grillska Huset från 1600-talet, på Stortorget i Gamla StanStockholm.

Förutom att jag och mina vänner så kommer hundratals andra vintage älskare att få träffa sina favoritbloggare. På plats kommer man även kunna gå på kurser och föreläsningar, så som att lära sig hur man får till den där perfekta vintage frisyren av Retroella, få lära sig hur man inreder med vintage från vackra Elsa Billgren och lär sig mer om smink och hår genom fyra årtionden med Vintagestudion. Sedan kommer Old Touch att finnas på plats och sälja kläder från sin butik på Upplandsgatan. Det är särskilt intressant då hon aldrig ställer ut på mässor. 

 
Förra året gick jag på första Vintagebloppisen med Josefine som också delar min passion och intresse för vintage. Vi stod tidigt i kön den dagen och var bland de första 50 som kom in. Det fanns så många godsaker att kolla på, prova och köpa. Vi gick båda hem med en samling av vackra klänningar och andra småsaker.
 
Bilder från förra årets Vintagebloppis:
 
 
 
Köpte klänningen och koftan ovanför från vackra Silversaga här nedan. Underbar kille hon har som hjälper henne på mässor.
 
 
Förra året var Vintagebloppis på Kristinehovs Malmgård.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback