Winter Vintage - ett återbesök

För två helger sen var det fjärde upplagan av Winter Vintage på Winter Vintage på Herrängens Gård. Det var en lite lätt blåsig dag och molnen hängde över oss. Här kommer ett blogginlägg om besöker lite sent. 
 
Till Herrängens Gård tar man sig till med Tunnelbanan till Fruängen och sedan bus 144 mot Gullmarsplan. Det var tidigt på morgonen när jag lämnade min lägenhet på Kungsholmen och jag var på plats vid ca 11 på söndagen den 29 november.
 
 
I första huset, det gröna, fanns flera personer som jag kände, bl.a. Aggie Twigg, Linda från Good Old Vintage, Carolina från Marshmallow Electra, Maria Gustavsson, Sandra Abi-Khalil som alla sålde på marknaden. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Under dagen hade jag sällskap av min vintagetjej Maria, samma härliga sällskap som förra året. Förra året gick vi runt i flera timmar och provade kläder och fikade i ett av de lilla husen på gården. Det blev såklart några köp, en klänning, ett par helt underbara dansskor från 30/40-talet, två paketx2 hårnät och ett plagg underkläder.
 
Visar mina egna köp imorgon i ett nytt inlägg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var betydligt färre personer den här gången än förra året. Det var bra för oss som var där i år att inte behöva trängas med lika många personer som förra året, då var det fullt med personer som kanske inte viste att det var en vintage marknad och inte en julmarknad. 
 
 
 
 
 
Sen skyndade jag mig hem för att fira lite första advent med mamma och pappa och dricka lite glögg. För er som inte gillar jätte söt glögg kan jag rekommedera att köpa Tegner & Sons Biskopens Torra som har nästan hälften so mycket socker som vissa glöggar har idag, finns på Systembolaget också i en härligt grön färg.
 

Kommentarer
Postat av: Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma

Vilket ställe!

2015-12-10 @ 20:03:45
URL: http://emblasofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej. Går det köpa kläder ifrån dig? Var då i så fall?

Svar: Tyvärr säljer jag inget.
/ Lucie
My World of Vintage

2016-11-24 @ 01:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback