Vintage och Loppis events i höst

Min kalender för hösten börjar bli lite full nu och varje helg i september och början på oktober bjuder på något roligt. Många vintage event och loppisar är några på min framtidskarta. 
 
Så här kommer några tips för vad ni kan göra den närmaste månaden i och runt Stockholm.
 
1. Vintagefestival i Stallarholmen - 29 Augusti
 
Först ut är Vintagefestivalen i Stallarholmen. På lördag är det Vintagefestival i Stallarholmen som arrangeras av Kersti Olin- Dahlbäck som har Kerstis Vintagebod vid de Gula Industrihusen. 
 
Eventet börjar kl 10.00 och slutar 16.00 och under dagen kommer det bland annat vara en catwalk med uppvisning av vackra vintagekläder. 
 
 
2. Tantos stora höstloppis! - 5 September
 
Jag älskar loppis, särskilt när det är genuina loppisar med enbart privatpersoner som säljer av saker dem inte behöver längre. Startar kl 11.00 och slutar 16.00
 
Brf Tanto består av fem krökta 60-talshus med drygt 700 lägenheter och cirka 1200 boende. Den 5 september är det dags för dessa boende att höststäda! Medlemmar i föreningen säljer och allmänheten är varmt välkomna att fynda! 

Du hittar loppisen på deras gårdar bakom de höga krökta 60-talshusen på Tantogatan 43-73 och på Sockerbruksgränd, samt vid lekplatsen vid vattnet, "Sockerskålen".
 
 
3. 2km loppis i Aspudden 2015 - 6 September
 
Här har vi ännu en loppis som kommer att bli rolig att besöka. Två kilometer med fynd, fynd och mer fynd, förhoppningsvis. Startar kl 10.00 och slutar 16.00
 
Välkomna till Aspuddens årliga folkfest! Som vanligt är det personer som bor i Aspudden/Örnsberg som säljer begagnade, privata saker som dem inte längre behöver. 
 
 
4. Vintagemarknad hos Lasse i Parken - 12 September
 
Den 12 september arrangerar bland annat Carolina Eriksson aka Marshmallow Electra Vintagemarknad hos Lasse i Parken (som bland annat drivs av min systers gamla barndoms kompis och familj). Lasse i Parken hittar du vid andra sidan av Västerbron på Södermalm. Under dagen står THE MAD MEN BAND på scenen som underhåller vid ett flertal tillfällen under dagen.
 
 
5. Bike in Tweed 2015 - 19 September
 
Det här är första året som jag planerar att delta i Bike in Tweed. Förra året såg jag ett led av Tweed klädda personer på cyklar vid Stureplan och önskade att jag var med. Besök eventet på Facebook för mer löpande information och länk till bokningssidan. 
 
Starten sker vid Mynttorget (mellan slottet och riksdagen) och målgång i Stora Salen på Nordiska museet där prisutdelning också sker. Nytt också är picknicken i Rålambshovsparken. Mindre all-inclusive således. Lägre entréavgift och förhoppningsvis också fler deltagare. Snygg Goodie-bag till alla deltagare med ölkupong och annat roligt. Tveka inte att delta, kanske vi kan vara ett litet gäng om möts upp om vi inte känner några andra.
 
Själv kommer jag att packa en picknick och ta med mig den i min nya picknick korg som jag köpte på en bakluckeloppis i Katrineholm. Nu gäller det bara att hitta en outfit som fungerar att cykla i. Jag har en tweed kjol, men ingen jacka eller top. Jag har en ylle jacka, men ingen underdel som passar. Måste hitta en tweed jcka som passar min rosa 30-tals klänning från Stockholmsminnen kanske? HJÄLP MIG!!!!!
 
 
6. Stockholms Vintagemässa (som arrangeras av mig) - 26 September
 
 
Den 26 september går Stockholms Vintagemässa av stapeln på Skofabriken vid Hornstull på Södermalm. Dörrarna öppnar kl 11.00 och stänger 16.00. Besök gärna eventet på Facebook också.
 
För ett tag sen fick jag ett sådant otroligt stort driv i mig av att behöva få organisera något stort, få projektleda och arrangera något. Då fick jag idén att jag kanske skulle ta och arrangera en vintagemässa i Stockholm, något som inte har gjorts sedan våren 2014 av Bakåt Framåt. Det är inte bara jag som saknar mässan i Stockholm utan flera butiksinnehavare och vintage entusiaster gör det också.
 
Det finns självklart platser kvar för er som vill vara med som utställare. Mer information om priser och vad som ingår kan ni besöka www.vintagestockholm.se eller kontakta mig på [email protected].
 
Några utställare som ni kommer möta är:
  1. Aggie Twigg
  2. Stockholmsminnen
  3. Good Old Vintage
  4. RetroTrend
  5. Lata Pigan
  6. Traces of Vintage
  7. Herr Larsson
  8. Deåsånt, nött och nytt
  9. Marshmallow Electra
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback