Vintage Fotografering

För ett tag sen spenderade jag en kväll vid Gärdet och blev fotograferad i några vintage klänningar från Jenny Ragnwaldhs samling. Fotografen var min kära vän Marco Panseri som har fotograferat mig tidigare.
 
Jenny Rargnwaldh är en personal shopper och stylist med ett stort intresse för vintage kläder. Jenny finns tillgänglig för föreläsningar, styling, personlig shopping stilrådgivning, garderobsrensning, styling vid fotografering och hon hjälper även till på distans. Hon har en vacker samling av vintagekläder som jag gärna skulle hjälpa henne med att ta över när hon tröttnar på något, oavsett storlek. ;)
 
 
 
Det är tråkigt att vi inte har fler fester eller evenemang där vi kan klä upp oss till max som man gjorde en gång i tiden. Jag känner ofta att jag var född i fel epok. Musiken var bättre på 70- och 80-talet, även om vi har väldigt bra musik idag också. Men hur mycket av det vi hör på radion kommer att vara bekant att höra om 20-25 år för de som föds nu? Jag växte upp med musik från 60-, 70- och 80-talet, jag är väldigt influerad av mina föräldrars musiksmak. Det här var tider innan mp3, Cd:n, streamad musik. Tänk på det en stund! Endast radio, kassettband, LP-skivor och livemusik. 
 
 
 
 
Men de flesta dagar så går jag runt i vintageklänningar och matchar ihop vintage plagg, så som en 50-tals kjol med en modern topp eller skjorta. Det är roligare att klä upp sig om dagarna, och då menar jag inte att klä ut sig som är en helt annan sak.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Agnes

Så många, fina bilder :D

Svar: Tack så mycket!
My World of Vintage

2015-05-03 @ 22:37:30
URL: http://agnesbjurek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback