Vintagemingel hos Aggie Twigg

För ett tag sen var det vintagemingel hos Aggie Twigg och Stockholmsminnen som alltid är roliga att besöka. Mest för den extremt stora samligen på välskötta kläder i butiken. Under kvällen bjöds det på dryck och snacks.
 
I butiken träffade jag ett par tjejer som hade kommit på besök då dem hade sett mitt instagram inlägg och kände igen mig på en fantastisk vintage grupp på facebook; Vintagekläder 50-, 60- och 70-tal, köp och sälj. Det är alltid roligt att träffa nya personer på såna här mingel och jag rekommenderar starkt att ni själv går på dessa. Det var så jag började göra och helt plötsligt har jag några nya vänner som också gillar vintage lika mycket som jag gör.
 
 
 
 
 
   
 
Camilla och Maria är nog dem som alltid har roligast på en fest. Det provades kläder och glasögon en stor del av kvällen, ofta hamnar det en massa bilder på deras instagram konton på alla vackra kläder som finns i butiken.
 
 
 
Den här bilden nedan fick ett sånt vacker ljus på den här besökaren som jag nästintill aldrig brukar kunna fånga, kanske en iPhone 4 är bättre än de nya som finns idag. Eller har jag fel? :)
 
 
 
 
I slutet på kvällen kom Malin (@angelinlace) på besök efter böcker med stickmönster. Se, det finns nästan allt i den här butiken. 
 
 
Kvällen började bra fram tills det att någon hade skurit i mitt bakdäck på cykeln när jag skulle hem. Så jag fick gå hem och det är tur att jag bor nära butiken på Kungsholmen/Fridhemsplan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback