Vintagebloppisen!

Idag var det dags för det efterlängtade Vintagebloppisen. Den tog plats på Kristinehovs Malmgård på Kristinehovsgatan på Södermalm och är en underbar liten undanstoppad plats i Stockholm med anor från 1790-talet.
 
 
Josefin (min vintage partner) och jag gjorde planer att mötas vid Malmgården vid 10:40 för att tillhöra de första 50 personerna som då skulle få en goodiebag. Jag var lite tidigare än vad vi hade planerat men det fanns redan ca 20 personer i kön och strax innan vi fick gå in så slingrade kön runt hörnet.
 
Päronsplit mineralvatten - jag visste inte förrän nu att jag alltid har velat ha just det här, fantastiskt.
 
Inne på loppisen välde personerna in och rörde sig runt på två våningar. Schemat var späckat med aktiviteter, vårt besök varade ca 1 ½ timma så vi missade tyvärr en hel del, men kläderna fick vi alla se. Tradera var även på plats.
 
 
Elsa Billgren och Unvelo fanns till höger när man kom in och här var folk som gamar och alla ville ha något från Elsa då priserna var fantastiskt låga, vilket gav möjligheten att köpa mycket. Det var konstant försäljning här inne, hårt jobbat av Elsa. 
 
 
Själv provade jag några plagg, men det blev inget köp utan jag valde att få min bok, skriven av Elsa Billgren, signerad.
Andra köp blev en klänning från Sandra Beijer, en bok av Miriam Parkmanom en kvinna vars liv blir bättre när hon börjar använda vintagekläderna som hon nyligen har ärvt. Båda fanns på andra våningen tillsammans med Retrolover, En blommig tékopp etc.
 
 
 
Favorit stånden var Jessica Silversagas bås, då vi har samma storlek så är det alltid enkelt att hitta vackra kläder. Idag blev det en underbar blå klänning och en blå liten kofta som passar till den och annars också. Det fanns en annan klänning också som jag också funderade på, det får bli en annan gång. Dessutom hade hon en till klänning, dock hemma denna gång, som jag vill ha. Det får bli nästa gång den också, man kan inte köpa allt på en gång, då har man inget att leta efter sen.
 
En liten puss från det sötaste paret!
 
Josefin hittade några fina klänningar, här är ett smakprov på två av dem. En önskade jag att jag själv hade hittat. Det blev fynd för oss alla idag tror jag, Elsa Billgren sålde slut på allt hon hade, vilket var mycket.
 
 
 
Sedan blev det besök på Beyond Retro och Uppåt Väggarna Second Hand, mer om det imorgon! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback