Södermalms Torgloppis

Förra helgen kom det vackra vädret tillbaka till Stockholm och mamma och jag tog en utflyckt till Södermalms torgloppis, anordnat av Krama en Loppis. Den höll till på Södermalms Allé, ett ställe som mamma och jag aldrig tidigare besökt då vi båda bor på Kungsholmen. 
 
Själv fick mamma låna ut kontanter till mig så jag inte hade några vilket jag först idag kan betala tillbaka då det idag är löning.
 
Eftersom vi så sällan är på Söder för vintage, Second Hand shopping så passade vi även på att besöka Myrorna, Stockholms Stadsmission, Röda Korset på Hornsgatan, Beyond Retro vid Zinkensdamm och Uppåt väggarna på Rosenlundsgatan som har den mest trevliga personalen och den bästa blandningen av ALLT och till bästa priserna i snitt. Namnet Uppåt Väggarna är det mest passande av alla butiksnamn i Stockholm då allt bokstavligt talat klättrar sig uppåt väggarna.
 
 
En söt liten Marianne Westman burk för 200 kr. Lite för mycket pengar för att vara på en loppis. Dessa kan man hitta för en billigare peng. Själv köpte jag en för 225 kr som var dubbelt så stor och hade texten Mammas godaste sylt. Den köpte jag på Lata Pigan i April. Kolla gärna runt vad butiker tar för Mariane Westman burkar innan du betlar för mycket. Vintage/Retro/Antik butiker brukar ta i överkanten det saker och ting är värda, tradera kan i vissa fall vara till halva priset, men kolla från olika håll och på olika ställen om du undrar vad saker och ting är verkligen värda.
 
 
 
 
Min mamma har dessa hemma och är perfekta att servera somriga desserter i, hittade fler på loppisen som vi inte köpte. Just dessa kostade 60 kr styck vilket jag tycker är ett bra pris på glas/dessertskålen från ca 60-talet.
 
 
Dessa skor var otroligt fina och i fantastiskt skick, tyvärr var de för stora för mig.
 
 
 
Dessa två tjejer hade det bästa ståndet såklart, låga loppis priser och fina saker, själv köpte jag en lång cream färgad klänning för 60 kr från ca 70-talet med tanke på att jag har en liknade blå i samma material och en blommig top för 20 kr som blir perfekt till min semester längst franska och italienska rivieran.
 
 
En kollega till mig stod på en Megaloppis i Huddinge samma dag och några bilder av det såg jag på Instagram och man kanske skulle ha åkt dit istället för där var det hur många försäljare och köpare som helst.
 
Nu i helgen nu blir det dock att åka ner till landet och klippa gräset. På söndag blir det att fira mamma när vi kommer hem, sedan måste man ju också rösta, hinenr jag det på söndag kanske, när stänger vallokalerna? Får nog kolla upp det idag. Till er som ska på loppis i helgen, vart ska ni gå och vilken är detn bästa ni har varit på hittills?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback