Blogg som jobb av Emma Sundh

Igår kväll var det en intressant och rolig kväll på Vintagefabriken, en vintage butik i Midsommarkransen. Det var en föreläsning om hur man kan skapa en blogg eller förvandla sin blogg och göra ett jobb av det. Om man vill det vill säga. För en blogg ska fortfarande vara rolig och inte kännas krävande som ett vanligt jobb, då kan lusten och luften försvinna ett tag.
 
 
Föreläsningen hölls av Emma Sundh där hon gav bra och tydliga exempel på vad man kan göra. Till ex. att bli bästa vän med Google för att dyka upp i sökfälten bland ämnena som du bloggar om. 
 
 
Ibland behöver man planera en bit framåt för att veta vad och när man ska blogga om man vill ha lite struktur i sitt bloggande. Mitt nästa mål blir nog att sätta upp lite mer långsiktiga mål så som; hur många mer besökare vill jag ha per dag eller vecka. Frågan är hur ska jag komma dit?? Det är lite såna saker jag tänker på nu. Jag älskar min blogg, jag ser den som mitt lilla miniföretag som jag ger näring till med mina blogginlägg och syret kommer från er, mina underbara läsare.
 
Jag försöker att alltid ge tips, råd, förslag i allt jag skriver här, mitt liv är inte så intressant för att enbart skriva om det. Jag har mycket passion dock för det som finns i mitt liv; vintage, second hand, antik, historia och att ge tips på sånt som förenklar och lite Vintage DIY; Do it Yourself.
 
Sedan var vi inte alla som hade en blogg på föreläsningen, en del ville veta hur man gör och vad man ska tänka på när man startar en blogg. Andra berättade också vad det är dem bloggar om idag vilket jag då vill dela med mig av:
 
Beauty by Bellaen inspirerande blogg om hudvård, smink, hår och andra ytligheter. 
Den Galna LantlollanDen här bloggen handlar om Amanda, en smått galen lantlolla som inte har alla kakor i burken (äter upp dom istället). 
Anna Maria Larsson - Anna María älskar att skratta och drömmer om att en vacker dag resa jorden runt.
Emma Christina - en modeblogg.
Sofia Byström (fanns på plats och hjälpte till) - en vacker vintage fotoblogg.
 
 
Sedan bar det av hem över västerbron för andra gången med en extra push och inspirations känsla att använda till bloggen.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Så fina bilder du tog från den kvällen! Det var verkligen kul och inspirerande att träffa alla er då.
Anna (som ogillar okynneskonsumtion)

www.agaredal.se

Svar: Tack så mycket, det va roligt att träffa alla andra också.
My World of Vintage

2014-05-22 @ 20:21:15
URL: http://www.agaredal.se
Postat av: Anna

Eller hur! 😊
Gå gärna in och kolla på min nybörjarblogg och säg vad du tycker.
Annas fräscha spartips:
www.agaredal.se

2014-05-23 @ 09:04:30
URL: http://www.agaredal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback