On the Flea - en upplevelse

I helgen som var gick jag och min mamma och testade On the Flea Megaloppis som huserade i Kistamässan.
Biljetten kostade 50 kr på plats, 40 kr vid försköp och som jag fick veta av en vän så kunde man köpa 2-för-1 biljetter på groupon för 49 kr några dagar innan (försäljningen var under en dag bara).
Förköp är alltid en bra idé att köpa då man ibland även hamnar i en förköps kö som nästan alltid är snabbare. För köer var det överallt när man kom dit runt 11:30. Först till parkeringen som var nästan full, sedan fick man stå i parkeringsautomat kön som även där tog en bra tid. När man skulle gå in fanns det flera köer beroende från vilket håll man kom ifrån (parkeringen eller tunnelbanan/gallerian). 
 
Väl inne hängde vi in våra jackor, något som alltid är värt att rekommendera då man inte får båda händerna lediga att lyfta upp saker med för att kolla och undersöka. 
 
Mycket kritik har folk delat med sig av på On the Fleas Facebook sida. Att det var lång köer, parkeringen var för dyr, att det fanns en massa skräp saker, för mycket nya saker från försäljare etc etc.
 
Men att det var en massa skräp oftast på loppisar, fast det kan ju inte arrangörerna göra något åt, loppis är sånt som folk har hemma och vill bli av med, oftast är det då saker som är skräp för dem själva som dem inte vill ha. Det fanns en hel del vackra kläder och saker, allt var inte något som jag nödvändigtvis vill ha just den här gången.
 
 
Vackra ljusa kläder från en ung tjej, mycket i den lite mer moderna bohemiska stilen.
 
 
 
Snygg väska som mamma tittade på, dock var den inte i läder den här gången.
 
Själv hittade jag några fynd:
 
 
Liten kristallflaska för 150 kr, kanske lite i överkanten. Men den ville jag bara ha på en gång är jag såg den. Det var det första jag också köpte på mässan.
 
 
Det här var nog det roligaste som jag köpte. För det första så har jag inga stövlar. Hade heller inga under de 4 år som jag bodde i regniga Skottland. Men jag är stort förälskad i klackar på skor, även på gummistövlar.
 
 
Köpte en nästan helst felfri gammal kökshandduk för en tia. Mamma köpte åtta stycken linne servetter av samma försäljare som hade många besökare vid sitt bord hela tiden.
 
 
Dagen innan eller så hade jag suttit på internet och kolla på lite balett kläder, det jag tittade på var en liten kofta som jag kunde ha på mig förre och efter mina balettlektioner. Den här hittade mamma den för 75 kr, vilket var mycket billigare än att köpa nytt.
 
 
 
Lång svart/vit klänning från Indiska för en 50 lapp.
 
 
 Den lilla kristallflaskan står nu hemma om en del av ett stilleben.

Kommer nog heller inte tillbaka till Kista för den här loppisen dock, trist nog. Den var lite rörig, mycket folk, stor tom yta till sidan kunde ha används för att flytta större sektioner till sidan i samma utformning för att ge mer plats för alla besökare att gå på. Det var mer saker på den här mässan som inte föll i min smak. Megaloppisen i Gustavsberg faller mer i min och min mammas smak.
 
Till Next Time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback