Min födelsedag idag

Klockan 19:35 ikväll fyller jag ytterligare ett år äldre, jag blir 28 år. Ikväll blir det middag och förhoppningsvis tårta med mamma, pappa jobbar kväll så honom träffar jag imorgon då jag ska förbi hans pub inne i stan där en present väntar på mig från några whiskyvänner. På lördag blir det besök på Operan och öppet hus på deras balett repetition och sedan megaloppis i Gustavsberg med mamma och avsluta allt firande med middag med vännerna på kvällen.
 
 
Fotograf: Marco Panseri
 
 
Förra året var det fortfarande snö och väldigt kallt i Stockholm på min dag. Idag skiner solen över Stockholm och temperaturen är runt 10 grader, det gör lilla mig lycklig idag. Det ger mig även en perfekt anledning att sluta med vinter/höst skor och ta på mig mina fina vita Vintage skor som jag en gång i tiden köpte på Beyond Retro på Åsögatan för ca 150 kr.
 
 
Igår svängde jag förbi Myrorna på Flemingsgatan på Fridhemsplan och var nära på att lämna butiken utan att ha sätt en Edgard Degas poster tavla i en silver ram för 45 kr. Snabbare än att blinka var beslutet fattat, den här SKA jag bara ha. Det blir min lilla födelsedagspresent till mig själv, det är aldrig fel att skämma bort sig själv ibland.
 
 
 
Det blir min andra Edgard Degas Tavla hemma. Edgard Degas är min favorit konstnär och jag älskar impressionist tiden och stilen och kan stå väldigt länge framför en Degas tavla när jag ser en äkta på museum.
 
 
Den här hänger över sängen hemma och hittades nere på landet hos Augustas Antik nära stugan i Södermanland. Den skulle först hennes syster ha innan hon ringde och fråga om hon fick sälja den till mig, för endast 150 kr också.
 
 
Den nya Degas tavlan stå på klaffbordet hemma hos mig ovanför min lilla hög med böcker om Vintage och Stockholms historia (i bilder). Den kommer alltid att vara reserverad för min lägenhet framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback