Winter Vintage på Herrängens Gård

I helgen bar det av till Herrängens Gård i Älvsjö. Winter Vintagemarknad, som ordnades av Fiffi's Vintage - Malin Källström och hölls för tredje året i rad. Det förvånar mig faktiskt att det här är den första gången jag har hört talats om den här vintagemarkanden. Planen var att vara där från runt kl.10 på morgonen och då vakna vid kl.8, men ack nej, det blev istället att komma dit runt kl.11.
 
Den höll hus på Herrängens Gård vid Långsjöns Strand i Älvsjö, mitt i Herrängens villaområde nära Fruängens tunnelbanestation. Det är ett charmerande grönt hus med både ett kaffé och en röd flygel som i söndags okuperades av vintage intresserade och lokalbefolkningen. 
 
 
På vintagemarknaden fanns Ann Boycott Brown (vintagesmycken), Austins Vintage (vintage/inredning/kuriosa), Cicci Blixt (designer), Christina Florén (vintagesmycken), Höviks remake (design kläder), Fiffis vintage (vintage/inredning/kuriosa), Good Old vintage (vintage), Karolina Olson Haglund (vintage), Markus och Carolina (vintage), Madelin Ahnlund Downey (vintage), Marika Smith (modist), Reminded vintage ( vintage/inredning), Sivletto Enviken (vintage/inredning/kuriosa), Sandra Abi Khalil (vintage), Pill (smyckedesign).
 
 
 
 
 
Även på mässan fanns några av mina vänner Marshmallow Electra (vintage), Moddie som ni även hittar på www.moddie.se, Aggie Twigg som ni hittar på Fridhemsgatan 64 och Stockholmsminnen som har en butik inne hos Aggie Twigg. Bland dessa tjejer brukar kläderna vara felfria och helt fantastiska.
 
 
Varför inte införskaffa en av dessa vackra klänningarna för julafton eller nyårsfesten? Janet som är Moodie Vintage har en så skarpt öga för att hitta fantastiska plagg där jag ännu aldrig har funnit några skavanker på. 
 
 
 
 
Janet tillverkar även vackra smycken för hand, allt från halsband, armband, ringar (själv har jag en av dessa), broscher, hårnålar etc.
 
 
Maria och Camilla var mitt sällskap under dagen. I bilden ovan har vi Maria tillsammans med Aggie Twigg och Stockholmsminnen. När vi väl lämnade Herrängens Gård var det kolsvart utomhus. 
 
 
Det fanns såklart mycket att titta på och prova, men ack så fick endast en klänning komma hem med mig för endast 100kr dessutom. Den behöver dock lagas lite under armarna där sömmarna har släps och sedan planerar jag att sy om nästan alla sömmar där något vid ett annat tillfället sydde upp klänningen hemma. 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback