Första besöket hos Tidens Melodi

I veckan gick jag med i en Instagram tävling för att vara med om att vinna 300 kr att shoppa för hos antingen Fiffi's Vintageeller hos Tidens Melodi som båda finns med sin pop-up butik på övervåningen hos A. Marchesan på Odengatan 74 i Stockholm. Tidens Melodi har nu också lämnat Karlstad för gott och flyttat till Stockholm, otroligt tråkigt för alla i och runt Karlstad, men fantastisk för oss i och runt Stockholm. Tidens Melodi letar även efter lokal i Stockholm, fast innan dess gjorde jag en utflykt och tog ut min lilla vinst.
 
Dagens outfit, kjolen är köpt hos Lata Pigan i Vela utanför Enköping i våras, väskan är second hand från Blocket som jag fick i Julklapp nästan två år sen. Jag är en av dem som inte har problem med second hand presenter, så länge jag får välja några och sedan lämna det åt slumpen. Glasögonen är från Gustavsbergs Loppmarkand för ca 1 år sen för 10 kr.
 
Väl framme hittade jag en vacker klänning som var som sydd för mig efter mina mått, och om vädret tillåter det så blir det den här klänningen till jobbet imorgon. Men om ni vet om det finns någon ledig lokal till Tidens Melodi med bra placering i Stockholm är det nog bara att skicka iväg ett meddelande till dem.
 
 
Jag brukar aldrig vinna något känner jag, men som en gammal kollega berättade en gång så går hon med i alla tävling som hon hittar, för då ökar man chansen att vinna. Och jag måste säga att jag håller med, för den här gången var jag en av två vinnare.
 
  
 
Varför inte dra iväg på en vintage utflykt i Stockholm för alla er vintage intresserade, på bottenvåningen kan mannen drömma sig iväg till 60-talet bland alla härliga kläder för män och på övervåningen kan alla kvinnor shoppa loss tills man är pank och längta tills nästa löning (som bland annat kommer imorgon). 
 
Jag provade även en klänning från Fiffi's Vintage, den var väldigt vacker, svart och tight, men ack så svår att ta av, vilket jag till slut lyckades med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback