Vintagemässan våren 2014

Idag bar det iväg till Vintagemässan med mamma på Debaser Strand igen efter ett par år på Drottningsgatan i Stockholm.
Det här är ett måste två gånger om året, fast inte begränsat till just Vintagemässan då flera andra underbara loppisar och mässor sprids ut under året som man måste besöka; Antikmässan, Antik & Kuriosa Mässan, Vintage Bloppis, Gustavsbergs Megaloppis, Solna Megaloppis, samt alla under bara Vintage butiker i Stockholm. 
 
Idag var det dock ett måste i alla fall att hälsa på hos Lata Pigan och deras monter då man alltid hittar underbara kläder hos Maggan. Längtar så att dra iväg med mamma på utflykt till Vela när hennes Vintage lada öppnar igen efter renoveringen. Maggan besitter så mycket kunskap om tyger och kläder att man får alltid ett nytt perspektiv när man kollar på kläder efter ett besök hos henne. 
 
 
 
 
Aggie Twigg måste jag tacka för att hon tog med sig en marinblå jumpsuit från 70-talet som jag hade sett i hennes butik på Fridhemsgatan vid Fridhemsplan. Jag ville nämligen visa den för min mamma och få hennes åsikt då jag respekterar den. 450 kr för en felfri jumpsuit som passar mig perfekt från topp till tå. 
 
Aggie Twigg ska man verkligen besöka om man vill hitta vackra kläder, i storleken 34-36 finns det massor vilket passa mig utmärkt då jag är så nätt (andra storlekar finns också såklart). Jag har aldrig hittat så mycket vackra klänningar och andra kläder som passar mig som en smäck. 
 
 
 
 
 
Sedan hittade jag en helt underbar blåblommig klänning från Jessica Silversaga, något som jag har letat efter väldigt länge. Hon tog ett par underbara bilder, hon hade även en underbar lång genomskinlig klänning som jag tyvärr fick vänta med att köpa, om den dock är till försäljning den 4 maj på Vintage Bloppis så är den MIN, hehe!
 
 
Andra besöker som jag och mamma alltid besöker är 59 Vintage Store som ligger på hantverkargatan 49 på Kungsholmen, runt hörnet från mina föräldrars lägenhet.
 
 
 
Mamma köpte även hon något. Det blev en guldfärgad top från Ica Bergqvist samt ett halsband i guld och bruna stenar. Här fanns det vackra kläder till väldigt bra priser, deras bås ska jag hålla ögon öppna för på framtida mässor, och det bör du också göra.
 
 
 
Den gula klänningen kostade endast 350 kr, felfri och vacker.
 
If you wanna be unique by Vintage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback