Second Hand i Spånga

Igår åkte mamma och jag till Erikshjälpen i Spånga för att se om vi kunde göra några fynd.
Erikshjälpen i Spånga ligger vid Spånga Station på andra sidan från Spånga Centrum. Här kan du hitta inredning, porslin, lampor, kläder för dam och herr, textiler, tavlor, leksaker med mera. Priserna är otroligt bra här och man kan hitta flera fynd med en liten plånbok.
 
 
Erikshjälpen vill, med barns drömmar som drivkraft och verktyg, vara med och förändra världen. Genom insatser för utbildning, hälsa och rätt till trygghet och skydd ger vi barn och unga runt om i världen hjälp och möjlighet att våga drömma om framtiden. 
Erikshjälpens första second hand butik öppnades 1990 och har idag ca 50 butiker över hela Sverige.
 
Second Hand butiker är otroligt bra för miljön då det minskar slöseriet vilket gör att "slit-och-släng" termen som myntades av Lena Larsson på 1940-talet flyger ut ur fönstret. Det är även bra för miljön och gör det enklare att kanske hitta kompletteringar till det gamla man redan har hemma.
 
 
 
Butiken drivs i samarbete med Aspnäskyrkan i Järfälla, Spånga Blåband-förening och Erikshjälpen Second Hand Butiker i Holsbybrunn.

Det finns även ett kafé i huset där man kan smaka på hemgjorda bullar och annat gott efter att man har shoppat inne i butiken.

Här är det hög ruljans med personer och kassorna gick på högvarv med flera försäljningar och jag får lite panik att allt det bästa kommer att försvinna innan jag hinner kolla igenom allt, något som jag måste bli bättre på.

Det första fyndet jag hittade var en liten såssipa i kristall som liknade det andra kristall föremålen som jag har hemma. Det blev första inköpet på 30 kr som hamnade i korgen. 
 
 
 
Andra inköpet missade jag nästan och satt på en provdocka mitt framför entrén. Det var en kort jacka med en rosett vid kragen som jag måste sy fast och en ännu större rosett i svanken på jackan.
 
 
Loppis är poppis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback