Mammas kexchoklad stol

Igår berättade jag lite vad mamma och jag köpte hos Lata Pigan. Här är några av mammas inköp, kopparna var mitt förslag för det göra att vi nu har åtta av alla tre sorters tallrikar, koppar, några uppläggningsfat, skålar etc på landet. Alla har vi inte samma namn som ett porslin, jag har ett namn efter några skådespelare och en Beatles låt, men inte porslin. 
 
Annika porslin från 70-talet är ett av de billigaste porslin som jag har sett. Tanken att det mer har min mammas namn sig är roligare än dess färgen av grått, orange och brunt. 
Mattallrikar och förrättstallrikar har vi hittat för 20 styck på landet i en loppis butik, assietter hittade jag på Liljeholmens loppis för 5 kr styck som jag köpte åt mamma som en present. Hos Lata Pigan köpte vi koppar med fat för 50 kr styck vilken dem brukar kosta i Stockholm.
 
 
 
Det är heller inte alltid som man hittar en fåtölj som matchar en fot pall som man redan har hemma, inte minst att den har ett tyg som liknar en kexchoklad, men det gör min mamma. 1000 kr kostade den och passar perfekt hemma.
 
 
Maggan på Lata Pigan har en fantastisk samling av gamla krukor och mamma har nu nog 4-5 stycken från henne. En del är Ekeby-Uppsala.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback