Mon Amie på Tradera

Jag brukar inte ofta bli skakig i händerna och i kroppen, men när jag blir så är det en enormt stor mängd adrenalin som rusar igenom kroppen. En av de tillfällen är när jag budar på något på auktion på internet. 
 
Tradera är det stället på internet där man kan hitta mest Mon Amie på ett och samma ställe till salu. 
I ca 1 vecka har jag nu följt två Mon Amie te kannor som jag väldigt länge har velat ha. 
Adrenalinet rusade snabbt igenom kroppen de sista 5 minuterna på den första kannan, samtidigt som internet har valt att lägga av på jobbet just då. 
Fick den här för 780 kr, de går för 1400kr och uppåt.

Fick den här för 760 kr, den går också för 1400kr och uppåt.
 
Samma sak gäller när man budet på internet som på en traditionell auktion:
 
Några Auktionstips:
Bestäm dig för vad ditt max belopp är i förväg. När auktionen har börjat så hinner du heller inte tänka om för det kan gå fort.
Kolla fraktkostnaden och leverantör. Om det är glass eller ömtåliga saker kan det vara smart att betala extra för transport då det ofta går sönder i posten om det inte är extremt väl paketerat och väl markerat på utsidan. En smart tips kan vara att bjuda på saker som du själv kan åka och hämta. 
 
Men nu är det bara att betala och hämta dessa härliga saker. 





(från vänster: tékanna (första servisdelen), kaffekanna, tékanna).
 
Då har man i sin samling tre av fyra kannor från Mon Amie och Röstrand. 
 
Darling, Mon Amie, min Älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback