Vårstädning & Mässor

Det är min plan att i år konsumera mindre av sådant som är nytt och som jag redan har en hel del utan, det vill säga kläder. Jag har det stora i-lands problemet att inte få plats med alla mina kläder i mina garderober i hallen. Garderoberna är två stycken från 1944, en a djup och den andra inte, en är full av toppar och koftor (det mesta från H&M). I den andra hänger klänningar från 1940-talet till 2010-talet i en alldeles för tajt samling. 
 
Jag vet att jag brukar nämna min mamma en hel del här i min blogg, men jag drar en väldig massa inspiration från henne. Delvis för att hon ibland "predikar" samma smarta saker hela tiden som gör att man inte kan undgå att det smarta i det hela. "Jag har för mycket kläder hemma, jag får inte plats med allt", mamma "predikar" SÄLJ. Så då har en påse med toppar, en klänning, en jacka, en väska etc fått åka till Camilla, får se om hon tar emot allt bara.
 
På Camillas Second Hand på Fleminggatan (bredvid St Eriks Ögonsjukhus) i Stockholm finns det en second hand butik som tar emot kläder till försäljning. Min mamma är där minst en gång i månaden och säljer skor, kläder, smycken och accessoarer. Jag är det kanske 1-2 gånger per år via min mamma. Det är ett smart sätt att få in pengar på dina fina klädesplagg som du inte längre vill ha, fast hon har inte emot allt. Det ska vara snyggt, går att sälja (att någon faktiskt vill ha det du har haft) och som inte är från H&M, Gina Tricot, Lindex, Åhlens (förrutom Wera) eller någon av de andra stora billiga kedjorna. 
 
Tråkigt nog så har jag lite mer H&M plagg hemma än vad jag vill ha, ett för att det är svårt att få H&M plagg sålda på loppis, second hand och två så är en del för snygga för att lämna bort gratis eller slänga.
 
För hemma hos mig har jag en del fina möbler som man 85% av tiden aldrig ser då de är täckta med kläder.
 
 
I år vill jag fokusera mer på upplevelser, så som att gå på museum, gallerior, middagar, danser, resa. Fast spendera lite på gamla saker som man hittar på Blocket, Tradera, loppisar, auktioner kan jag nog aldrig låta bli, min Mon Amie samling är långt ifrån att bli klar.
Redan i år har jag sett den Afrikanske utställning på Bergsrummet i Stockholm med en kompis, varit på Fjärilsmuseet med mamma och kollat på hajarna och fjärilarna, sedan har jag också:
 
Antikmässan den tor-sön 13-16 februari på Älvsjömässan
On the Flea - Megaloppisen på Kista Mässan lör-sön 1-2 mars
Vintagemässan den sön 6 april på Debaser Strand
Megaloppis i Solnahallen lör 26 April.
 
Mycket roligt händer i år innan sommaren kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback