Semester och Vintage i Nice del 1

Oj oj oj, nu har jag varit borta ett tag från bloggen. Första anledningen är den väldigt dåliga mottagningen nere på landet som gör det svårt att få någonting gjort nere på landet på datorn. Andra anledningen är det fantastiska vädret som  jag har fått uppelva under min semester i Södermanland och längst Franska och Italienska Rivierorna tillsammans med min mamma.
 
Första stoppet längst rivieran var i Nice, Frankrike. 
 
 
Det första mamma och jag fick göra var att byta om då det var väldigt fuktigt när vi kom fram runt lunch tid. Men efter ett ombyte (eller tre för min del) var det raka vägen till antik marknaden som endast håller till på måndagar på Cours Saleya (lucky me). Det fanns så otroligt mycket vackra saker att kolla på, men några köp blev det tyvärr inte.
 
 
Efter lunch öppnade himlen upp för en ordentlig åskregnskur som fick alla på markanden att snabbt som bara den försöka få in allt under skydd.
 
 
Kl. 17 hade mamma och jag bokat in oss på en vinprovning av franska ekologiska viner. Ewan från England som höll i vinprovningen överträffade allas förväntningar av kvällen. Om du vill gå på en extremt bra vinprovning i Nice och prova ekologiska viner ska du besöka Wine Tasting in Nice.
 
 
Andra och sista dagen i Nice fylldes med Vintage shopping (läs mer om det imorgon), åka sightseeing bus och bada i Medelhavet för första gången. 
 
 
Nice har nog inte den bästa stranden då det gör ont i fötterna när man går upp och ner från vattnet pga alla stenar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback