När Aggie Twigg fyllde 2 år

Den 13 augusti 2014 fyllde Aggie Twigg 2 år och bjöd in till öppet hus. Samma dag hade Stockholmsminnen premiär öppning med hennes pop-up butik hos Aggie Twigg. Det verkar som om pop-up butiker har blivit populärt bland vintage entreprenörer. 
 
 
Åh vilka färgsprakande färger som pryder hela butiken, Stockholmsminnen lägger gång på gång upp vackra pastell färgade bilder på Instagram och munnen vattnas varje gång för man vill ju så gärna ha allt. Varför måste man vara i ekonomisk underläge ett tag framåt bara för att man har bytt jobb och tagit ut en månads semester utan lön! Men sen, vänta bara.
 
Hos både Aggie Twigg och Stockholmsminnen kan du hitta ENORMT vackra bröllopsklänningar i flera olika stilar från 30-60-talet. Om jag ändå skulle gifta mig snart, precis som Jessica Silversaga, så skulle jag gå vild i butiken och prova allt och möjligtvis sluta med att köpa alla klänningar.
 
 
För er som inte vet vad ni ska ge till en kille i present till antingen studenten, fars dag, födelsedag, julklapp etc, så kan jag STARKT rekommendera att ge bort ett par manschett knappar. Då får du möjligheten att ge bort en relativt unik present, och mer så, manschett knappar som ingen annan kommer att ge bort (i fall att någon annan får för sig att tänka som dig själv).
 
 
Dagen till äran ville jag såklart också gärna klä upp mig i min vackra nya rosa vintage 60-tals klänning som jag vann på Tradera för 1kr, ja du läste rätt, endast 1 kr (plus porto på 45kr). Skorna är köpta på Beyond Retro och är ett av de mest bekväma skor jag har hemma.
 
 
Under två år har jag köpt en klänning, mamma har köpt en mocka jacka som hon älskar och igår köpte hon även en vit kofta, en sån som mormor brukade ha på sig säger hon. Här finns det både kläder för män och kvinnor och inte minst finns det kläder för småttingarna också.
 
 
Det är min åsikt att det inte finns tillräckligt med vintagebutiker på Kungsholmen. Vi har nu Aggie Twigg med Stockholmsminnen på Fridhemsgatan, vi har också 59 Vintage på hantverkargatan, second hand butiker är Myrorna och Stockholms Stadsmission. Men sen da? Jag efterlyser därför fler vintagebutiker till Kungsholmen, det är så trevligt här med våra vintage tjejer, bland annat också med vår Vintagedoktor Linda på O.L.D. på St Eriksgatan som är en magiker när det gäller att sy om och sy upp kläder från en försvunnen era.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback