Nya Art Deco fåtöljer

Det finns en fantstisk hemsida på det där stora som vi kallar "World Wide Web". Där kan man hitta väldigt billiga möbler av alla dess slag. För mig är det en guldgruva då jag hittar bådea unika födelsedagspresenter och möbler som jag sedan klär om i nytt tyg. 
 
I veckan hittade jag även två Art Deco fåtöljer med mörkbruna armstöd och med hemskt grå randigt tyg. Men inget är ett problem när man planerar att klä om Art Deco fåtöljerna i ett mycket snyggare (men ändå relativt billigt) tyg. Min tanke är att klä om fåtöljerna i ett mycket ljusare tyg, möjligtvis ett beiget tyg med ett art deco liknande mönster, problemet är priset. Jag har lite av dyr smak i det jag gillar, det tyg som jag hittills har hittat kostar 349 kr och skulle bli ca 2100 kr för den mängd tyg jag vill ha, tyvärr är det inte inom min budget. Mitt sökande fortsätter. 
 
Det tyget som jag pratar om och hittills är mest sugen på är:
 
 
Jag har kollat tyg på Clas Ohlsson och har i åtanke att besöka Stockholmstygshop på Luntmakargatan 85A och Tygcentrum i Sundbyberg. Jag tar jätte gärna emot tips om andra bra tygbutiker med stort sortiment.
 
Bring it on!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback