Mina pågående projekt

I sommras fick jag ett nytt intresse av att tapetsera (klä om) gamla möbler för att kunna byta ut och möblera om hemma hos mig. Mina projekt just nu är att klä om en 50-tals fåtölj som snart är färdig, 4 stycken 1910-tals stolar som jag än så länge bara har tagit bort färgen från och köpt nytt tyg till. Jag älskar att sätta tillbaka liv i gamla möbler och få chans att inreda på nytt efter ca 2 ½ år med samma möbler.
 
Min lägenhet ser just nu ut som en tapetseras/hantverkar studio med alla möbler, tyger, verktyg, färger etc som ligger över hela vardagsrummet. Men när jag är färdig med allt så ska ni få se min "nya" lägenhet.
 
Men den här veckan så ska ni få en steg för steg instruktion om hur man klär om en 50-tals fåtölj samt gör egna möbelband.
 
Skrapade bort all gammal färg på en stol som jag hittade och hittade en gammal etsning under färgen på ryggstödet.
 
4 stycken stolar för 50kr styck från 1910-talet på Quriosaboden i Julita.
 
Har en gammal kökspall som jag en gång köpte på Myrorna i Skärholmen. Pallen är från 1945 enligt skrift på undersidan.
 
Träffade ett grannpar i huset som rensade ut i sitt vindsförråd i helgen och fick helt gratis en pall av tjejen som hon själv en gång hade hittat i entrén i vårt hus. Den planerar jag att klä om, men har inte bestämt mig för ett tyg.
 
Välkomen till min verkstad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback