Tidningen Retro kom idag!!!!!!

 
Väldigt glad överraskning som fanns bland fyra stora räkningar i posten idag när jag kom. 
 
Efter lite retro shopping idag i Vasastan med mamma och shopping efter Vintage manschett knappar till en nybliven student som springer ut imorgon så kom jag hem till ett underbart nytt nummer utav tidningen RETRO. 
 
På framsidan fanns en bild med en Berså kopp, ett märke från Gustavsbergs som jag nyligen skrev ett inlägg om.
 
Vill man läsa mer utav Stig Lindberg och Gustavsberg efter det inlägget så bör man köpa senaste numret utav RETRO som skriver om 161 koppar från Gustavsberg mellan 1917-1993. 
 
Och om du inte har hittar några snygga trädgårdsstolar för landstället eller balkongen så finns det en massa olika förslag på retro stilar från 1930-talet till 1950-talet. 
 
Och det jag älskar att göra när jag är på landet och på olika ställen i Sverige som jag sällan besöker, är att besöka olika Vintage/antik/second hand/loppis butiker som är oftast billigare än de ställen jag besöker i Stockholm. 
 
Fast det som gjorde mig mest glad var att se lite av det som nästa tidning kommer att innehålla, ALLT OM RÖRSTRANDS MON AMIE. Något som jag faktiskt älskar och har bloggat om tidigare. Läs mer här -> Mon Amie
Jag köpte även fler delar till min samling utav Mon Amie, den här gången mattallrikar och matskålar.
 
 
 
Happy Shopping People This Summer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback