Min pappa och barskåp

Det som fick mig att skratta idag var ett sms från min mamma som gick så här:
 
"Pappa har fått för sig att skaffa ett barskåp i teak, håll utskik"
 
För mig var det roligt för att jag var inne med att skaffa ett barskåp till pappa för ca sex månader sedan och hittade några snygga i teak från ca 50-60-talet och till ett bra pris på blocket. Men i min familj så velar vi lite fram och tillbaka på stora inköp, jag mest skulle jag tro.
 
Det blir också allt svårare att veta vad man ska köpa till en 60+ gråhårig liten gubbe från Skottland (min kära pappa) då jag ofta köper hållbara saker som han fortfarande har haft kvar i ca 10 år etc.
 
Sist köpte jag en Brevatto Herrbetjänt som jag hittade i en antikbutik i Vingåker, Södermanland för endast 200kr förra sommaren, helt fantastisk liten sak som var i stort sett fel fri, med fungerande hjul och allt.
Vi var alla tre tillsammans i Vingåker och jag köpte den här fort som attan och mamma fick hjälpa mig och vara min undanmanöver och få bort pappa från bilen, han var såklart väldigt nyficken och han gjorde inte mitt arbete lätt.
Som tur hade mamma en stor svart sopsäck bak i bilen som jag kunde lägga som skydd över den.
Pappa fick dock vänta ca sex månader tills han fick den i julklapp, dagen innan nyårsafton.
 
Fast nu är jag ute och letar efter ett barskåp i teak, helst något som är från 50-60-talet och är i någon av stilarna nedan:
Om ni vet om någon som säljer det här eller har sett annons så får ni gärna skicka de till mig. Fortfarande vid 60+ så borde jag kunna hitta bra presenter till min kära och envisa pappa.
 
Let's make cocktails!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback