Att shoppa på Blocket

I fredag hittade jag som i alla hast en vacker grön matta i ull med måtten 170*240cm (IKEA). Min gamla matta, som jag nu med största sannolikhet kommer att spara, är beige och har blivit lite för liten i min lägenhet och jag vill ha lite mer färg i min lägenhet. Men kanske längre fram kommer den att passa bra när man köper upp sig till en 2:a, och förhoppningsvis i samma underbara hus som jag bor i. Läs mer här om huset!
 
Svischade ut till Aspudden för att hämta den efter jobbet tillsammans med mamma och betalade endast 600 kr för den. Det var ett trevligt par som hade hittat mattan i deras vindsförråd och som bodde i ett urgulligt område i Aspudden.
 
Några tips för att handla på blocket:
  • Betala aldrig i förväg. För varför ska du behöva göra det när du ändå måste hämta varan själv eller få varan levererad hem till dig.
  • Tänk på att du inte måste köpa. Bara för att man åker över för att kolla på varan betyder det inte att du binder dig till ett köp. Bäst är att man klargör att man vill kolla/inspektera varan innan potentiellt köp.
  • Ta med sällskap. Om du inte känner till området eller är orolig att åka själv för att hämta något så kan det kännas tryggt att ha någon med sig för säkerhetens skull.
  • Inspektera varan noga. Vid till exempel bilköp måste du veta att säljaren verkligen äger bilen och om den är belånad. Kolla också besiktningsuppgifter. Hos Transportstyrelsen finns de svaren.
  • Ingen ångerrätt. Köp av privatperson på till exempel Blocket är undantaget från ångerrätten. Ni måste själva komma överens om vad som gäller.
Både den gröna mattan, kistan, den rosa gustavianska soffan, den grås soffan och bokhyllorna är allt från blocket. Ibland kan man ha tur på blocket.
 
Hoppas ni själv har tur med blocket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback